محمد محمدزاده

انتظار فرج

محمد محمدزاده

انتظار فرج

۶ مطلب توسط «محمد رضا رشیدی» ثبت شده است

بسمه تعالی

دومین فرزند برومند حضرت علی و(1) در روز سوم ماه شعبان سال چهارم هجرت فاطمه ، که درود خدا بر ایشان باد، در خانه وحی و ولایت چشم به جهان گشود.

  • محمد رضا رشیدی

دهه فاطمیه : 

از آنجایی که در روایات شیعه دو تاریخ برای درگذشت فاطمه زهرا وجود دارد، ایّام فاطمیّه یا ایام وفات فاطمه زهرا به فاصلهٔ بین این دو تاریخ یعنی ۱۳ جمادی‌الاول تا ۳ جمادی‌الثانی گفته می‌شود.[۱] مراسم ایام فاطمیه جمعاً ۶ روز می‌باشد، ۳ روز در ماه جمادی‌الاول و ۳ روز در ماه جمادی‌الثانی. فاطمیّه اول از ۱۳ تا ۱۵ جمادی‌الاول است و فاطمیّه دوم از سوم تا پنجم جمادی‌الثانی می‌باشد که شیعیان به عزاداری برای فاطمه دختر پیامبر اسلام می‌پردازند.[۲]

سخنان رهبر :


فیوضات فاطمه‌ى زهرا(سلام‌اللَّه‌ علیها)، به مجموعه‌ى کوچکى که در مقابل مجموعه‌ى انسانیت، جمع محدودى به حساب مى‌آید، منحصر نمى‌شود. اگر با یک دید واقع‌بین و منطقى نگاه کنیم، بشریت یکجا مرهون فاطمه‌ى زهرا (سلام‌اللَّه‌ علیها) است - و این گزاف نیست؛ حقیقتى است - همچنان که بشریت مرهون اسلام، مرهون قرآن، مرهون تعلیمات انبیا و پیامبر خاتم(صلّى‌اللَّه‌ علیه و آله‌ و سلّم) است. در همیشه‌ى تاریخ این‌طور بوده، امروز هم همین‌طور است و روزبه‌روز نور اسلام و معنویت فاطمه‌ى زهرا(سلام‌اللَّه‌ علیها) آشکارتر خواهد شد و بشریت آن را لمس خواهد کرد.

برادران عزیز! آنچه ما وظیفه داریم، این است که خود را شایسته‌ى انتساب به آن خاندان کنیم. البته منتسب بودن به خاندان رسالت و از جمله‌ى وابستگان آنها و معروفین به ولایت آنها بودن، دشوار است. در زیارت مى‌خوانیم که ما معروفین به دوستى و محبت شما هستیم؛ این وظیفه‌ى مضاعفى را بر دوش ما مى‌گذارد.

  • محمد رضا رشیدی

...بسمه تعالی...
 

  • محمد رضا رشیدی

)بسم الله الرحمن الرحیم(

مهدویّت در تاریخ اسلام از قدمت و اهمیت به سزایی برخوردار است. از این رو، کتاب‏های متعدد و فراوانی طی قرون گذشته، حتی قبل از ولادت آن حضرت و سال‏های اخیر نوشته شده است که هرکدام، زوایایی از ابعاد مختلف و متعدد مهدویّت را مورد تأمل و امکان نظر قرار داده‏اند.

از جمله کتاب‏هایی که در دهه‏های اخیر نوشته شده و افق جدیدی را بر روی محققین گشوده است، کتاب تاریخ سیاسی غیبت امام دوازدهم (عج) اثر محققانه‏ی دکتر جاسم حسین است. این کتاب که به حق، در نوع خود کم‏نظیر است، به تاریخ سازمان وکالت و نقش آن در دوران غیبت صغری‏ می‏پردازد.

متأسفانه به نظر می‏رسد این کتاب آن گونه که شایسته آن است در میان دانش‏پژوهان و محققان ایران شناخته شده نیست. از این رو، بسیار مناسب است که به معرفی و نقد و بررسی آن پرداخته شود که تتبع و تحقیق بیشتر را به عهده علاقه‏مندان می‏گذاریم. البته جا دارد از مترجم این کتاب، آقای دکتر سید محمد تقی آیت‏اللهی که به حق، ترجمه‏ای قوی و روان را انجام داده‏اند، تقدیر به عمل آید.

مترجم محترم در جاهای مختلف در برخی پاورقی‏ها به نقد و بررسی این کتاب پرداخته است. از جمله در صفحات ۴۴، ۴۶، ۸۸، ۱۱۳، ۲۳۸، ۲۳۹٫

این کتاب که توسط انتشارات امیر کبیر در قطع وزیری در دو نوبت به چاپ رسیده، مدت‏هاست که نسخه‏های آن نایاب شده است. امید است مسؤلان امر نسبت به تجدید چاپ این اثر ارزنده اهتمام ورزند تا محققان به نحو احسن از این اثر ارزشمند استفاده کنند.

  • محمد رضا رشیدی


  • محمد رضا رشیدی

سلام دوستان.

این کلیپ خیلی زیباست اگه نگاه نکنید از دست دادینش!!!


  • محمد رضا رشیدی